12 November 2021

Kyushu Symphony Orchestra

 

Whenever I have a chance to hear the orchestra concert in Kumamoto, I try not to miss it.  It's been a long time since to attend a concert ever since covid.   Kyushu Symphony is an orchestra that is familiar to us.  This time the conductor was a woman Ms Yuko Tanaka, the piano was Miyuji Kaneko.

「九響」久しぶりにオーケストラを聴くことが出来た。熊本にはオーケストラがなかなか来ないので貴重な機会なのだ。田中祐子さんの指揮と供にとても良い演奏だった。金子三勇士さんのリスト演奏のピアノがメインだったと思うが、私最後のベオリーズの交響曲が好きだった。

九響とはレベルが違うが、Youtube内では下記の演奏が一番美しいと思う。

              

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.