30 March 2022

Ohanami 2022 - 1

 










「お花見弁当」
山芋の蒲鉾
鯛の昆布締め
わらびのお浸し
雲丹くらげ
だし巻き卵
スナップえんどうのカッテージチーズ白和え
蕗のとうの天ぷら
つくしの胡麻和え
桜蒸し団子
豚肉の塩麹漬け・蕗味噌
新じゃがのコロッケ
そら豆、グリンピース
竹の子ご飯

We went to Tatsuda Yama for the Ohanami this year which I visited for the first time in my life.  I was lucky to be guided by Sensei who comes to this mountain very often.  I was also very lucky that day that during Sakura bloom in Kumamoto, this day was my only day off and it was a perfect day for it.  So I made a Hanami Bento for the three of us and brought it.

The location was perfect, it had so many cherry blossoms and beautiful trees.  I'd never seen a place like this before and there were few people who were doing Hanami.

「お花見・2022年」今年は初めて龍田山にお花見に出かけた。丁度満開の週の水曜日が私の仕事の休みだったことで、完璧な日取りだった。龍田山はいつも散歩されていて詳しい先生が教えて下さったので、素晴らしい場所でお花見することができた。

熊本にこんな場所があったなんて知らなかった。人もそれほど多くなくて桜が沢山咲いていて本当に美しい日だった。ほんの1日の楽しみだが、本当に日本人で良かったなと思う瞬間だった。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.