21 January 2019

Izakaya















I really love going to Izakaya in Hokkaido where the local sake is good.  I love the combination of local food and the sake.  We've found a very nice and cozy Izakaya where the price was reasonable and the food and the sake was great quality.

「居酒屋」北海道では酒が美味しい居酒屋に行くのも一つの楽しみ。北の酒は本当に美味しい。グーグルの評価を参考に行ってみたが、安いし良かった。客はほぼ地元の人で、外国人も見かけなかった。函館と言ったら活烏賊だ。

しめにこの時期だけの「ごっこ汁」を初めて味わってみた。ごっことはこの時期に産卵の為に沖に上がってくる深海魚。プルプルとして脂があり、味もあって美味しかった。ただこの後も色んな所で食べて思ったのが、函館では汁物が全部私には少し塩っぱい感じだった。

北海道の酒と言えば、旭川の男山が好きだが、今回増毛の「国稀」がものすごく美味しいと思った。日本最北の酒蔵だそうだ。増毛と言う所に一度行ってみたい。

いか清
https://goo.gl/maps/75RKqwz8UNo

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.