26 January 2019

L'oiseau par Matsunaga

















This is a very famous French restaurant in Hakodate.  I've only known from the internet reviews but from the photos, I thought it would be a food I'd like.  In fact, the food and the service were wonderful.  Fish plate was excellent but the meat which I chose Hokkaido deer was something I've never had before.

「ロワゾーパーマツナガ」函館では有名なフレンチ。ネットにもガイドにも出ている有名店だが、写真の印象から結構好きなタイプのフレンチだと思って期待していた。

とても丁寧で、的確な味けで実に美味しかった。フォアグラが先ずとても美味しかった。ソースの組み合わせが素晴らしい。魚はタラと白子。食材が良いので、とても美味しかった。日本のフレンチは肉より魚の料理が美味しい事が多いのだが、肉がまたものすごく良かった。北海道のエゾジカを選んだのが良かったのだと思う。

デザートはおそらく一番美味しかった。フランスでも料理が美味しいところはデザートは今ひとつとな所が多いが、デザートまで完璧なのがすごい。手が混みすぎだと思う一面もあったがまた行きたくなるレストランだった。

シェフは30代半ばくらいの感じの良い若い方だったが、フランスも結構長くいらっしゃったのだと思う。フランスが好きな人の感性が感じられた。ワインリストも好みのワインが多く印象が良かった。

L'oiseau par Matsunaga
https://goo.gl/maps/X4Lkjw34zpt

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.