27 April 2022

Jimbocho

 




I took my nephew to Jimbosho on Saturday because we both love books.  Before going to the bookstore, we had lunch at Hambagu restaurant.  I didn't know about this place but the hambagu was excellent.  Then we spend time in Sanseido; the famous bookstore that was planned to close at the end of that week for the reconstruction of their building.

「神保町」私の大好きな町に、本好きの甥っ子を連れて神保町へ。まずは腹ごしらえから。甥が選んだハンバーグの店に入ったがとても美味しかった。ハンバーグにサラダと生ジュース、ご飯とお味噌汁がついて1200円だったと思う。サービスも良かった。生卵も付いてきてご飯のお代わり自由。神保町の良いところはランチ出来る所が沢山あるし、何処もお値段もお手軽なのだ。

その後はゴールデンウィーク後に閉店が決まっていた「三省堂」へ。1時間後にレジで会おうと言う約束を延長したり、後にお茶をして「東京堂」へ。もっと色々行きたかったが、本屋は意外と疲れる。結局3時間くらいずっと本を読んでいた。

神保町は遠い訳ではないのだが、私達の所からアクセスが悪いので幾つか乗り換えを要する。甥と小旅行した気分だ。私にとって色んな意味で至福の経験だった。


山本のハンバーグ


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.