24 December 2019

Santa Maria delle Grazie








This is a church known for its exhibition of "The Last Supper" by Leonardo da Vinci.  We didn't make a reservation to see the famous painting so we just went to see the church itself.  Though it was one of my favourite church in Italy so far.  It's very dark inside but it's very calm and beautiful.

Apparently, the way of the reservation to see the painting is not very simple, you need to arrange it ahead of the trip.

「サンタ・マリア・デレ・グラッツェ教会」レオナルド・ダヴィンチの「最後の晩餐」がある教会として知られている。今回私たちは最後の晩餐の見学の予約をしていなかったので、絵は観なかったが、教会だけ訪れた。

教会だけでもわざわざ来て良かったと思う程、素敵な教会だった。かなり中は暗く、割と地味なのだが静かで美しい。今回訪れた教会の中でも好きな空間だった。

絵画見学の予約は事前(かなり前から)の電話かオンライン予約が必要だが、サイトはイタリア語のみの表示になっているので、あまり親切ではない。

Santa Maria delle Grazie
https://goo.gl/maps/Jt3EzBnWQo7YiA5x5

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.