20 March 2021

Furusawa Iwao Violin Concert






I attended a concert in the Hotel Nikko for the violin concert of Furusawa Isao.  This concert had been held with dinner for many years in Hotel Nikko though due to Covid, the dinner was prepared for a takeaway style this year.

「古澤いさおコンサート」急遽行くことになったコンサート。コンサートは久しぶりに聴いた生演奏でとても良かった。今年はディナーショーではなくバイオリンコンサートとお料理のお持ち帰り。お料理はとても丁寧かつ繊細で美味しかった。ただ持ち帰って頂く時間の割にはとても重い料理ばかりだったのが少し残念。

お持ち帰りスタイルのお料理をかなり研究されたのだと思うが、ムース類が多くてやりすぎ感が否めない。だが手抜きだと思われるのを避けたいという思いもあるのだろう。時間が経ってもダレない料理でなければいけないし、ホテル料理としての質も現さなければいけないとても難しい問題だと思う。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.