18 October 2018

New Cordon bleu Paris




I've graduated from the Cordon bleu Paris with the Cuisine and wine diplomat in 2007.  I went back to the institution for the first time since they moved and renewed in 2016.  I was very curious about the new building and I was absolutely astonished by the new look, the space of the new building.  It was an absolute change!

コルドンブルー・パリ校」私は同校の2007年の卒業生で、キュイジンとワインのディプロマを取得している。今回校舎が2016年に新築になって以来初めて行ってみた。改築して短期コースなどが増設されビジターなどでも受講できるクラスがたくさんできた。

同じく15区にあった前校舎は普通のパリの家を改装したもので、その卒業生には新校舎が眩しすぎた。「ここはUNなの?!」と言う構えのエントランス。ホールに主な教授シェフの写真があったが、私がわかるシェフは習っていないパテスリーのシェフ1人だった。それくらい教授の入れ替えは激しい。なんとなく私の名前を覚えてるかも?と言う事務の方が1人いらした。昔の面影が全くなくなり、寂しい感じもするが、11年後にみたものは、確実に成長している姿だった。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.