13 December 2021

Ajiro

 

















This is the highlight of this whole trip to Kyoto this time.  This restaurant serves pure Shojin cuisine which is Buddhism vegetarian dish.  I was longing to come to this place though, the reservation is usually impossible for the first time.  Our friend tried very hard to make this reservation for us. 

It was an absolutely fantastic lunch for us.  It was hard to believe that everything was vegetarian.  It was very memorable and a lot of learning for me.

「阿じろ」妙心寺側にある精進料理の店。今回の旅行のハイライトはここにあった。以前から行きたかったところだが、なかなか予約が取れない。しかし何度も電話をしてもらいなんとか受けてもらうことができた。予約をして頂いた方には感謝しかない。

洗練された精進料理の店は京都にしかない。とても学びの多い料理ばかりだった。お出しも私が作っている料理とは違う風味で美味しかった。味のバリエーションも多く、とてもクリエイティブで伝統的な料理だ。秋の食材が豊富に使われていて見た目も美しい。

水菓子まで含めてかなり量が多いが、丁寧な料理に感動した。また京都に行く際にはまずここを予約できてから旅程を組みたい。

阿じろ

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.