23 April 2019

Lunch with guests




"Cake salé au poivrons"
「パプリカ入りのケークサレ」

"Flan aux asperges"
「アスパラガスのフラン」

"Pintard"
「ホロホロ鳥」





I prepared "cake sale" and "Asparagus flan" for lunch with guests.  It was fun to cook seasonal asparagus, but the stems were very tough, I removed the skin for the bottom half of the asparagus and made a sauce with the skin.

I also realized the baking powder that I used for the cake were individually packed so the dough rose very well.  "Le pintard" tastes much better than the chicken and I appreciate the freshly roasted birds because we don't have them in Singapore or Japan.


「ゲストとランチ」お客様があったので、私はケークサレとアスパラガスのフランを作った。アスパラガスは下半分の筋がかなり強かったので、皮を向いて真ん中の柔らかい部分を取り出し、皮は煮出してソースにした。ケークサレは思ったよりよく出来た。フランスのベーキングパウダーは1回分ずつ袋になっている物が一般的で、かなりよく生地が膨らみ、生地が重い割にふわっと出来た。

ホロホロ鳥はフランスでしかなかなか食べられない。ただ、鶏よりリーンな肉質なので、もう少し焼き加減を注意しなければいけない。旬の苺はとても味が濃い。日本の苺より随分酸っぱいのだが、砂糖をまぶして頂くととても美味しい。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.