11 August 2020

Dianxi Xiaoge


This Youtube Channel "Dianxi Xiaoge" is probably one of the most known Chinese channels in the world.  It has more than 5 million subscribers and each post gains a few million views immediately.

I'm fascinated with her village life and the local food in Yunnan so as the most viewers.  I've watched most of the episodes.  I love all but especially the one with her dog "Dawang".

滇西小哥」雲南省の村に住んでいるお姉さんのYoutubeで、恐らく中国語圏ではかなり有名な人だと思う。新しい投稿の度に直ぐに数百万回再生される。

雲南省のある村の食生活を投稿しているのだが、あまりにも素敵な村生活なので初めは作り込まれた中国のドラマだと思っていたのだが、どうやらそうではないようだ。インタビューなどもあるが、2人で撮り始めたそうで、今も基本的に2人で撮っているらしい(もう少し手がかかっている気がするが)

自然に溢れる田舎の昔ながらの丁寧な生活に憧れる。とても素晴らしいチャンネルなので勧め。英語のキャプションも出る。エピソードは全部好きなのだが、特に「Dawang」という犬が可愛くて好き。


ところで、中国本土はYoutubeにアクセス出来ないはずなので、おそらくWeiboに投稿していたものを後にYoutubeに転載しているのだと思う。しかしこれに限らず、本土中国人のチャンネルは山ほどある。VPNを介していると思うのだが色々と謎がある。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.